![](https://www.cyklo-raim.cz/wp-content/uploads/2024/02/ff814756-fcd6-44da-9dcd-994f271bbe94.jpg-300x300.webp)
Pokud nechcete pořizovat nové elektrokolo za desetitísíce. Ale toužíte po elektrokolu a nechcete se rozloučít s vaším oblíbeným kolem tak je tato přestavba přesně pro vás.
Pokud si rozhodnete pořídit e-sadu přes nás i s naší instalací nabízíme plný servis. Montáž na kolo zabere max. 4h. Pokud se rozhodnete si sadu namontovat sami rádi poradíme jak postupovat.
Používáme kvalitní sady BAFANG v zastoupení české firmy ev-bike jejíž sme oficialní prodejce a servis.
Hlavní výhody přestavbových sad:
– jde namontovat na 99% kol
– velký výběr výkonu motorů 250w až 1000w
– rychlost není omezena 25km/h
– snadná instalace
-cena
Jaký motor vybrat:
![Přímý pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/k/k5c94b950a6dae-primy-pohon.png)
Přímé pohony jsou vhodné na jízdu po silnicích, do měst a na kratší vzdálenosti. Kvůli své vyšší hmotnosti 6,6 kg je nedoporučujeme do terénu. Motor je možné umístit do předního nebo zadního kola. Velkou výhodou přímých pohonů je úplná bezúdržbovost a tempomat. S přímým pohonem můžete jet i po vybití baterie, nevýhodou je vyšší váha pohonu. S kompletní elektrickou výbavou zatíží vaše kolo o 8 kg. Pohony si můžete nechat v našem servisu přeplést do 20″-28″ ráfku.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/6/65c94b9508bc6f-stredovy-pohon.png)
Středové pohony jsou ideální do terénů, na sportovní cyklistiku a delší vzdálenosti. Jejich montáž se provádí do rámu místo šlapacího středu, tím je zachováno optimální těžiště a jízdní vlastnosti nejsou nijak omezeny. I to je jeden z důvodů, proč se vám bude se středovým pohonem lehko šlapat po vybití baterie. Výhodou je i jejich nízká hmotnost: 250W, 750W – 3,6 kg, 1000W – 6,6 kg. Kroutící moment středového pohonu využijete naplno díky kombinaci převodníku a zadní přehazovačky.
Jaký výkon motoru potřebujete:
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/k/k5c94b950a6dae-primy-pohon.png)
Výhodou přímých pohonů je, že výkon ovlivňuje napětí baterie. Koupíte-li si baterii s napětím 36 V, výkon pohonu bude 500 W. Tento výkon je vhodný pro nenáročnou cyklistiku a jezdce do 90 kg. Připojíte-li k přímému pohonu baterii s napětím 48 V, automaticky se zvýší výkon na 750 W. Tento výkon využijí statnější jezdci, vašemu ebiku se tím zvýší akcelerace a maximální rychlost. Sílu přípomoci si regulujete sami na displeji. Displej k tomuto pohonu má 5 asistenčních stupňů.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/6/65c94b9508bc6f-stredovy-pohon.png)
Výhodou středových pohonů je jejich programování. Výkon a jízdní vlastnosti se dají upravit přesně podle vašich potřeb. Přípomoc pohonu si regulujete sami dle zvoleného displeje. Na výběr máte z 5 druhů displejů, které mají až 9 asistenčních stupňů.
Středové pohony 250 W fungují při napětí 36 V. Doporučujeme je každému, kdo provozuje aktivní cyklistiku a už mu nestačí síly na kopce a delší výlety.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/w/w5c94bc4cf0caf-1000w.png)
Středové pohony 750 W a 1000 W fungují při napětí 48 V. Jsou vhodné pro těžší jezdce či náročnější cyklisty, kteří požadují větší akceleraci a mají rádi vyšší rychlost. Tyto pohony jsou ideální například pro rychlé výjezdy prudkých kopců. Chcete-li se na všem ebiku více vozit a užívat ho jako dopravní prostředek, jsou tyto pohony s vyšším výkonem vhodnou volbou.
Který druh baterie je nejvhodnější:
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/j/j5ce2a1faf210c-12.jpg)
Pokud se vám rámová baterie vejde na rám místo držáku na lahev, doporučujeme pořídit tento typ baterie a lahev vozit například na sedlovce. Umístění ve středu kola vám totiž zaručí komfortní jízdu a optimální těžiště. K vysunutí baterie z držáku vám stačí prostor 2 cm před a nad baterií. Díky tomu se vejde i do 15″ rámů.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/0/05ce2aa0e41428-13.jpg)
Brašnovou baterii umístíte podle vlastních potřeb. Pomocí pevných suchých zipů ji snadno připevníte na horní rámovou a sedlovou trubku. Vozit ji můžete i na nosiči či na speciálním nosiči pod sedlem. Tento typ baterie je často využívaný i u celooodpružených kol, kde není možné baterii přichytit na rám, ale vozí se v batůžku s vyvedeným kabelem k připojení pohonu.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/h/h5ce2b5067be31-14.jpg)
Nosičové baterie se nejčastěji instalují na dámská a městská kola. Nosič je výškově nastavitelný a je tak vhodný pro různé velikosti kol. Nevýhodou této baterie je její váha, zadní část kola vám zatíží o 6,2 kg.
Nabíječka 2A nebo 5A?
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/9/95c94b95072edc-nabijecka.png)
Všechny baterie v sobě mají zabudovaný ochranný BMS modul, který je chrání před vybitím či podbitím, a který koriguje nabíjecí proud do každého článku. Díky tomuto balancovacímu modulu je jedno, zda baterie nabíjíte 2A nebo 5A nabíječkou. Články nejsou 5 A nabíjeny po celou dobu, před úplným nabitím se nabíjecí proud sníží a články dobalancují. Rychlým nabíjením tedy baterii neohrozíte, naopak zkrátíte její nabíjecí čas o polovinu.
Jaký displej?
Přímé pohony mají daný displej již z výroby, není tedy možné si vybrat jiný.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/2/25c94e25336ee7-y.png)
LCD displej pro přímý pohon se umisťuje na střed řídítek a umožňuje rozdělit výkon pohonu do 5 asistenčních stupňů. Kromě základních funkcí zobrazuje i okolní teplotu.
U klasických středových pohonům 250 W, 750 W i 1000 W máte na výběr ze 4 displejů.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/z/z5c94d6d01ad99-c961.png)
LCD displej C961 umožňuje rozdělit výkon pohonu do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Tento displej má jednoduché kroužkové ovládání na levé straně řídítek a velký horizontální displej s úhlopříčkou displeje 3,2″. Je nejvhodnější variantou pro lidi s horším zrakem, má velké číslice a pouze základní funkce.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/7/75f3cfdb741828-lcd-500c-01.jpg)
Displej c500 je nejmenší displej v naší nabídce. Má barevný displej a uhlopříčku 2,2″. Jako jediný se umisťuje na levou stranu řídítek. Je perfketní volba na skládací kola nebo na kola, kde potřebujete mít na středu řídítek brašnu či navigaci.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/j/j5c94d7f8d789a-vystrizek.png)
LCD displej C965 umožňuje rozdělit výkon pohonu do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Jako jediný displej pro středové pohony zobrazuje i okolní teplotu. Má menší vertikální displej 2,9″ a zabudované čidlo pro automatické podsvícení displeje. Ovládáte ho jednoduše palcem na levé straně řídítek.
![pohon](https://evbike.s10.cdn-upgates.com/r/r5c94d9402803c-c18.png)
LCD displej C18 má USB výstup (5V/500mA), barevný displej a úhlopříčku 3,4″. Zobrazuje nejvíce funkcí ze všech displejů včetně kapacity baterie v % nebo V a aktuálního času. Výkon pohonu umožňuje rozdělit do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Snadno ho ovládáte palcem na levé straně řídítek.