Přestavba kola na e-bike

Pokud nechcete pořizovat nové elektrokolo za desetitísíce. Ale toužíte po elektrokolu a nechcete se rozloučít s vaším oblíbeným kolem tak je tato přestavba přesně pro vás.
Pokud si rozhodnete pořídit e-sadu přes nás i s naší instalací nabízíme plný servis. Montáž na kolo zabere max. 4h. Pokud se rozhodnete si sadu namontovat sami rádi poradíme jak postupovat.
Používáme kvalitní sady BAFANG v zastoupení české firmy ev-bike jejíž sme oficialní prodejce a servis.

Hlavní výhody přestavbových sad:
– jde namontovat na 99% kol
– velký výběr výkonu motorů 250w až 1000w
– rychlost není omezena 25km/h
– snadná instalace
-cena




Jaký motor vybrat:

Přímý pohon

Přímé pohony jsou vhodné na jízdu po silnicích, do měst a na kratší vzdálenosti. Kvůli své vyšší hmotnosti 6,6 kg je nedoporučujeme do terénu. Motor je možné umístit do předního nebo zadního kola. Velkou výhodou přímých pohonů je úplná bezúdržbovost a tempomat. S přímým pohonem můžete jet i po vybití baterie, nevýhodou je vyšší váha pohonu. S kompletní elektrickou výbavou zatíží vaše kolo o 8 kg. Pohony si můžete nechat v našem servisu přeplést do 20″-28″ ráfku.

 pohon

Středové pohony jsou ideální do terénů, na sportovní cyklistiku a delší vzdálenosti. Jejich montáž se provádí do rámu místo šlapacího středu, tím je zachováno optimální těžiště a jízdní vlastnosti nejsou nijak omezeny. I to je jeden z důvodů, proč se vám bude se středovým pohonem lehko šlapat po vybití baterie. Výhodou je i jejich nízká hmotnost: 250W, 750W – 3,6 kg, 1000W – 6,6 kg.  Kroutící moment středového pohonu využijete naplno díky kombinaci převodníku a zadní přehazovačky.

Jaký výkon motoru potřebujete:

 pohon

Výhodou přímých pohonů je, že výkon ovlivňuje napětí baterie. Koupíte-li si baterii s  napětím 36 V, výkon pohonu bude 500 W. Tento výkon je vhodný pro nenáročnou cyklistiku a jezdce do 90 kg. Připojíte-li k přímému pohonu baterii s napětím 48 V, automaticky se zvýší výkon na 750 W. Tento výkon využijí statnější jezdci, vašemu ebiku se tím zvýší akcelerace a maximální rychlost. Sílu přípomoci si regulujete sami na displeji. Displej k tomuto pohonu má 5 asistenčních stupňů.

 pohon

Výhodou středových pohonů je jejich programování. Výkon a jízdní vlastnosti se dají upravit přesně podle vašich potřeb. Přípomoc pohonu si regulujete sami dle zvoleného displeje. Na výběr máte z 5 druhů displejů, které mají až 9 asistenčních stupňů.

Středové pohony 250 W fungují při napětí 36 V. Doporučujeme je každému, kdo provozuje aktivní cyklistiku a už mu nestačí síly na kopce a delší výlety.

 pohon

Středové pohony 750 W a 1000 W fungují při napětí 48 V. Jsou vhodné pro těžší jezdce či náročnější cyklisty, kteří požadují větší akceleraci a mají rádi vyšší rychlost. Tyto pohony jsou ideální například pro rychlé výjezdy prudkých kopců. Chcete-li se na všem ebiku více vozit a užívat ho jako dopravní prostředek, jsou tyto pohony s vyšším výkonem vhodnou volbou.

Který druh baterie je nejvhodnější:

 pohon

Pokud se vám rámová baterie vejde na rám místo držáku na lahev, doporučujeme pořídit tento typ baterie a lahev vozit například na sedlovce. Umístění ve středu kola vám totiž zaručí komfortní jízdu a optimální těžiště. K vysunutí baterie z držáku vám stačí prostor 2 cm před a nad baterií. Díky tomu se vejde i do 15″ rámů.

 pohon

Brašnovou baterii umístíte podle vlastních potřeb. Pomocí pevných suchých zipů ji snadno připevníte na horní rámovou a sedlovou trubku. Vozit ji můžete i na nosiči či na speciálním nosiči pod sedlem. Tento typ baterie je často využívaný i u celooodpružených kol, kde není možné baterii přichytit na rám, ale vozí se v batůžku s vyvedeným kabelem k připojení pohonu.

 pohon

Nosičové baterie se nejčastěji instalují na dámská a městská kola. Nosič je výškově nastavitelný a je tak vhodný pro různé velikosti kol. Nevýhodou této baterie je její váha, zadní část kola vám zatíží o 6,2 kg.

Nabíječka 2A nebo 5A?

 pohon

Všechny baterie v sobě mají zabudovaný ochranný BMS modul, který je chrání před vybitím či podbitím, a který koriguje nabíjecí proud do každého článku. Díky tomuto balancovacímu modulu je jedno, zda baterie nabíjíte 2A nebo 5A nabíječkou. Články nejsou 5 A nabíjeny po celou dobu, před úplným nabitím se nabíjecí proud sníží a články dobalancují. Rychlým nabíjením tedy baterii neohrozíte, naopak zkrátíte její nabíjecí čas o polovinu.

Jaký displej?

Přímé pohony mají daný displej již z výroby, není tedy možné si vybrat jiný.

 pohon

LCD displej pro přímý pohon se umisťuje na střed řídítek a umožňuje rozdělit výkon pohonu do 5 asistenčních stupňů. Kromě základních funkcí zobrazuje i okolní teplotu.

U klasických středových pohonům 250 W, 750 W i 1000 W máte na výběr ze 4 displejů.

 pohon

LCD displej C961 umožňuje rozdělit výkon pohonu do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Tento displej má jednoduché kroužkové ovládání na levé straně řídítek a velký horizontální displej s úhlopříčkou displeje 3,2″. Je nejvhodnější variantou pro lidi s horším zrakem, má velké číslice a pouze základní funkce.

 pohon

Displej c500 je nejmenší displej v naší nabídce. Má barevný displej a uhlopříčku 2,2″. Jako jediný se umisťuje na levou stranu řídítek. Je perfketní volba na skládací kola nebo na kola, kde potřebujete mít na středu řídítek brašnu či navigaci.

 pohon

LCD displej C965 umožňuje rozdělit výkon pohonu do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Jako jediný displej pro středové pohony zobrazuje i okolní teplotu. Má menší vertikální displej 2,9″ a zabudované čidlo pro automatické podsvícení displeje. Ovládáte ho jednoduše palcem na levé straně řídítek.

 pohon

LCD displej C18 má USB výstup (5V/500mA), barevný displej a úhlopříčku 3,4″. Zobrazuje nejvíce funkcí ze všech displejů včetně kapacity baterie v % nebo V a aktuálního času. Výkon pohonu umožňuje rozdělit do asistenčních stupňů 0-3, 0-5 nebo 0-9. Snadno ho ovládáte palcem na levé straně řídítek.