Elektrokola

V našem servisu provádíme přestavby kol, na elektrokola za ty nejlepší ceny. Přestavba jde provest teměř na všechny typy kol.
Probíhá v několika fázích:
1. Konzultace se zákaznikem.
2. Zhodnocení stavu kola.
3. Konfigurace elektromotoru podle typu kola a stylu jízdy zákazníka.
4.Instalace na pohonné jednotky na kolo.
5. Otestování výdrže baterie a max dojezdu jízdy. (Veškerá instalace splňuje normy ČSN EN 15194)
6. Předáni kola zakazníkovy a poučení o správné obsluze baterie i samotného kola včetně všech předpisů s tím spojené.
To vše nejdéle za 3dny, pokud není dohodnuto jinak.
Právně se kolo řídí legislativou elektrokola  zde:

CO JE ELEKTROKOLO?

Elektrokolo je běžné jízdní kolo doplněné o elektricky pohon pomáhající při jízdě. Funkce motoru je aktivována šlapáním, které je snímáno speciálním senzorem umístěným ve šlapacím středu. Na elektrokole tedy musíte stále šlapat, motor vám pouze pomáhá. Elektrokolo můžete uvést do pohybu i bez šlapání, ale nanejvýš do rychlosti 6 km/h, např. pro asistenci při chůzi nebo rozjíždění. Maximální výkon motoru je stanoven na 250W a maximální elektrické napětí celého systému může být 48V. Výkon motoru musí být postupně snižován až do úplného vyřazení motoru z činnosti v případě dosažení rychlosti 25 km/h (s tolerancí 10%). Když dosáhnete této rychlosti, dojde Vám baterie nebo máte motor vypnutý, můžete na elektrokole jet jako na běžném jízdním kole bez jakéhokoliv odporu

Na elektrokolo, které svými vlastnostmi odpovídá evropské normě EN 15194, se z hlediska zákonu o provozu na pozemních komunikacích pohlíží jako na běžné jízdní kolo, tzn. že můžete jezdit na cyklostezkách, nepotřebujete řidičské oprávnění a přilba je povinná pouze do věku 18 let. Používání cyklistické přilby však doporučujeme všem uživatelům elektrokola.

POZOR! NE VŠECHNA ELEKTROKOLA JSOU LEGÁLNÍ
Někteří výrobci nabízejí elektrokola, která nejsou v souladu s legislativou. Nejčastěji se jedná o elektrokola vybavená motory s vyšším výkonem než 250W (až 1000 W) a která jsou bez omezovače rychlosti nebo elektrokola vybavená akceleračními páčkami, které umožňují jízdu bez šlapání. Taková elektrokola jsou nelegální a v případě jejich používání na veřejných komunikacích (včetně cyklostezek) se vystavujete nebezpečí finančního postihu nebo dokonce trestního stíhání (např. v případě dopravní nehody).

SLOŽENÍ ELEKTROKOLA

MOTOR
může být umístěný ve šlapacím středu, předním nebo zadním kole.

BATERIE
může být umístěná v rámu, v nosiči nebo za sedlovou trubkou a liší se také svojí kapacitou. Většina baterií je s články Li-Ion, jejichž výhodou je nízká hmotnost, vysoká hustota energie a dlouhá životnost. Baterie je nejdražší díl na elektrokole a proto je důležité věnovat zvýšenou pozornost její údržbě pravidelným nabíjením.

ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA
mozek elektrického systému, propojuje jednotlivé komponenty a řídí výkon motoru podle nastavených parametrů a údajů z jednotlivých senzorů.

LED PANEL / LCD DISPLEJ
je umístěný na řídítkách a jeho prostřednictvím se elektrický systém ovládá. LCD displej navíc plní funkce cyklopočítače.

SNÍMAČE
u elektrokol se používají 3 druhy snímačů. Snímač šlapání kontroluje otáčení klik (základní podmínka pro aktivaci motoru) a jsou jím vybavena všechna elektrokola. Vyšší modely využívají také snímač točivého momentu, který měří sílu šlapání. Modely s LCD displejem jsou pak osazeny snímačem rychlosti.

BRZDOVÉ PÁKY S VYPÍNAČEM
elektrokolo může být vybaveno brzdovými pákami se senzory brzdění, které v případě použití okamžitě vyřadí motor z provozu. Tato výbava není povinná, ale pro větší bezpečnost je vhodná (především u městských elektrokol).

Oficialní text: http://www.apache-elektrokola.cz/